Zűrzavar a süti tájékoztatók körében. A GDPR rendelet és jelenleg hatályos Információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 2018. július. havi módosításának hatályba lépése óta még nem telt el sok idő, a kérdések viszont csak sokasodnak a süti tájékoztatókkal kapcsolatban mind ügyfeleink részéről, mind a felhasználók részéről. Sarkalatos pontnak számít a fenti jogszabályoknak való megfelelésnél, hogy egy honlap hogyan kezelje az úgynevezett cookiekat (sütiket). Adatvédelmi szakértők körében már 2011. óta komoly aggályokat vet fel a jogszabályoknak való megfelelés, hiszen az Európai Parlament többször újra gondolta ezek szabályozását. Egy biztos, a weblapok használnak sütiket, hisz ezek a felhasználó segítését szolgálják elsősorban és engedélyeztetni kell őket a felhasználóval.
Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR, amelyről még mindig sok tévhit kering. A vállalkozások kevés segítséget kaptak a megfeleltetéshez, a legtájékozottabb cégvezetők is sötétben tapogatóznak a jogszabályok, büntetések és szükséges lépések között.
Miért van szükség új adatvédelmi rendeletre? Mit kell tartalmaznia egy adatvédelmi tájékoztatónak? Mely cégeknek kötelező adatvédelmi tisztviselőt alkalmazniuk? Lássunk most egy kis ízelítőt a jövő évtől várható adatkezelési szabályokból!
Manapság egyre többen élnek a webáruházakban történő online vásárlás nyújtotta előnyökkel. Gyakran előfordul azonban, hogy a webshopok nem tájékoztatják megfelelően fogyasztóikat az webshop vásárlási feltételekről, vagy működésük nem felel meg a jogszabályi rendelkezéseknek. Ismerjünk meg néhány hasznos tippet, amellyel felvértezve nyugodtabban szörfözhetünk az internetes kereskedelem világában!
Az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management - CRM) fogalma egy cég partnerei felé irányuló folyamatainak leírására vonatkozik. A CRM szoftver célja, hogy ezeket a folyamatokat támogassa, illetve hogy jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információkat tároljon.
Az uniós forrásokat kezelő intézményrendszer az elmúlt években a hazai közigazgatásban elsők között vezetett be ügyfélbarát szolgáltatásokat. A pályázatkezelés, a projektvégrehajtás európai szinten is példaértékű elektronizálása nyomán a pályázók, kedvezményezettek munkáját - a pályáztatás több kulcsfontosságú szakaszában is - papírmentes, internetes ügyviteli folyamatok támogatják.
Az új számlázási NGM-rendelet július 1-jén lépett hatályba, bár egyes rendelkezéseket csak 2014. október 1-jétől, illetve 2015. július 1-jétől kell alkalmazni.
Követjük a trendet és áttértünk a mára már lassan kötelezőnek mondható reszponzív oldalra.